Zanim zaczniesz korzystać z remarketingu

Tak jak w przypadku wszystkich projektów marketingu cyfrowego, zanim przystąpisz do remarketingu, musisz być pewien swoich celów. Pomoże Ci to zarządzać oczekiwaniami klienta. Na przykład, Twój klient mógł do tej pory korzystać tylko ze standardowego PPC i oczekuje, że remarketing zapewni takie same wyniki.

Upewnij się, że Twój klient jest świadomy, że remarketing nie osiągnie tysięcy konwersji po jednym kliknięciu i nie zapewni dużego ruchu w taki sam sposób, jak reklamy PPC. Jednak ważne jest, że remarketing pomoże wzmocnić ich markę wśród użytkowników, którzy już odwiedzili ich stronę i jest świetny w wpływaniu na konwersje, nawet jeśli często nie jest to ostatnia bezpośrednia interakcja użytkownika przed dokonaniem zakupu.

Strategia remarketingowa

Dużą część czasu, który masz na stworzenie projektu remarketingowego, powinieneś poświęcić na zaplanowanie strategii remarketingowej. To, czy remarketing sprawdzi się w Twoim biznesie, będzie zależało od tego, jakie listy mailingowe stworzysz i jak je wykorzystasz – nie spiesz się więc z tym.

Umieszczanie kodu remarketingowego na stronie internetowej

Istnieją dwa zestawy kodów do skonfigurowania remarketingu: Kod remarketingowy Google Analytics oraz kod remarketingowy AdWords. Google Analytics pozwala na wykorzystanie zachowania odwiedzających w ramach kryteriów listy. Na przykład, można utworzyć listę skierowaną do użytkowników w określonej lokalizacji geograficznej, którzy przebywali na stronie przez co najmniej 3 minuty przy użyciu kodu Google Analytics.

Jeśli planujesz korzystać z remarketingu dynamicznego, musisz użyć kodu remarketingowego AdWords. Jeśli wolisz uruchomić standardowy remarketing za pomocą kodu Google Analytics, zawsze możesz użyć obu zestawów kodów na stronie, aby umożliwić dynamiczny i standardowy remarketing.

Jedynym ograniczeniem posiadania obu zestawów kodów na swojej stronie jednocześnie jest to, że może się okazać, że odwiedzający są umieszczani na wielu listach i obsługiwane są reklamy z wielu kampanii. Należy to rozważyć przy ustalaniu limitu częstotliwości, ponieważ korzystanie z obu zestawów kodów oznacza, że użytkownicy mogą pojawić się na wielu listach.

 

Kalinowski@chuck.com.pl