Rehabilitacja stawu skokowego u piłkarza – jak to robić?

Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele i jak skomplikowanych kontuzji jest w tym sporcie, a także jak trudne jest ich leczenie. Warto podkreślić, że niektóre z nich mogą skutecznie przekreślić nawet cała karierę piłkarza, bowiem są zbyt skomplikowane, aby je wyleczyć.

Większość z nas bardzo lubi oglądać mecze na zywo online, jednakże zawsze skupiamy się przede wszystkim na emocjach, które dają nam piłkarze. Dzisiaj jednak, chcemy się skupić głównie na kontuzji stawu skokowego, czyli jednej z najczęstszych u piłkarzy. W jaki sposób przeprowadza się rehabilitację w takim przypadku i na czym należy się skupić przede wszystkim?

Co daje plan rehabilitacji?

Przede wszystkim pozwala na powrót do normalnego funkcjonowania i treningów, bowiem dla osób grających w piłkę właśnie to jest jedną z najważniejszych rzeczy. Tylko poprzez starannie opracowany plan rehabilitacji będziesz mógł skutecznie pozbyć się bólu i sprawić, że kontuzja nie będzie Ci już dokuczać. Warto od razu podkreślić, że przedstawiony przez nas program rehabilitacji jest bardzo ogólny i zawiera wyłącznie najważniejsze przykazania, których należy się trzymać. Jeśli chciałbyś określić najlepszy zestaw i zakres ćwiczeń, to koniecznie powinieneś zasięgnąć porady lekarza specjalisty.

Jakie ćwiczenia warto stosować?

Przede wszystkim skupiaj się na ćwiczeniach rozciągających łydki i pięty. Można to robić np. poprzez opieranie się o ścianę, a Twoja zdrowa noga powinna być lekko wysunięta do przodu. Kontuzjowana niech bezie z tyłu. Pamiętaj, aby stopy stabilnie opierały się o podłoże. Następnie w takiej pozycji wypchnij biodra w kierunku ściany. W takiej pozycji powinieneś wytrzymać około 30 sekund.

Można także stosować masaż stopy za pomocą piłki golfowej. Po prostu pod kontuzjowaną nogę połóż malutką piłeczkę i zacznij nią masować stopę przez około 2 minuty.

Innym ćwiczeniem jest rozciąganie za pomocą ręcznika. W tym wypadku siedząc na podłodze z wyprostowanymi nogami załóż ręcznik dokoła kontuzjowanej stopy, a następnie złap jego końce w obie ręce i przyciągaj do siebie. W takiej pozycji powinieneś trwać przynajmniej przez około 20-30 sekund i powtórzyć ćwiczenie kilka razy.

Jak więc widzisz, same ćwiczenia nie są specjalnie trudne i pozwolą Ci skutecznie pracować nad swoją kontuzją.

Kalinowski@chuck.com.pl

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.