Promocja na targach

Niewiele jest miejsc i okazji, aby dotrzeć do tak pasującej do nas grupy docelowej jak podczas targów tematycznych. Zbierają się na nich wielbiciele motoryzacji, zwierząt czy ci, którzy budują dom lub organizują ślub. Mamy więc w jednym miejscu dziesiątki, a czasem i setki osób, które są naszymi potencjalnymi klientami. Od nas zależy, jakie kroki podejmiemy i czy zachęcimy tych ludzi do skorzystania z naszych produktów i usług. O czym powinniśmy zatem pamiętać, przygotowując się do tego typu wydarzenia?

Prezentacja

Dobrze prezentować powinno się zarówno nasze Polexpo – stoisko targowe , jak i my sami. Jesteśmy w końcu wizytówką naszej firmy, która ma zachęcać ludzi do skorzystania z naszych usług. Warto więc zadbać o odpowiedni strój. To szczególnie ważne, jeśli chcemy podpisywać z klientem duże umowy (na przykład jesteśmy deweloperami na targach budowlanych) albo świadczymy usługi, w których prezencja jest dość ważna – nikt nie chciałby, aby na jego ślubie zdjęcia robił niechlujny, ostentacyjnie żujący gumę fotograf.
Przygotujmy zatem dobrze zarówno stoisko targowe, jak i siebie.

Materiały dodatkowe

Dużym plusem targów jest zatem fakt zgromadzenia bardzo wielu klientów w jednym miejscu. Minus zaś to obecność dużej konkurencji wystawców.
Prawdopodobnie będziemy mieć maksymalnie kilka minut na rozmowę z każdym odwiedzającym targi. Być może niektórzy nawet nie zatrzymają się przy naszym stoisku. Dlatego koniecznie miejmy przy sobie materiały promocyjne, które będziemy mogli rozdać nawet tym, którzy jedynie przechodzą obok boksu. Być może w tej chwili nie zainteresują się tym, co oferujemy, ale w domu przejrzą materiały z targów i nasz im się spodoba. Na ulotkach czy folderach koniecznie muszą się zatem znaleźć podstawowe informacje o ofercie i kontakt. Idealnie, jeśli zamieścimy na nich także stronę internetową, z której potencjalni klienci będą mogli dowiedzieć się znacznie więcej.

Przygotowanie merytoryczne

Zarówno my, jak i pracownicy, którzy także będą reprezentować naszą firmę na targach, powinni być dobrze przygotowani pod względem merytorycznym. Klienci mogą zadać bardzo wiele różnych pytań i nie powinniśmy dopuścić do sytuacji, w której nie będziemy potrafili na nie odpowiedzieć.
Przed targami możemy więc przygotować sobie listę pytań, które prawdopodobnie zadadzą nam odwiedzający targi i pomyśleć, jak na nie odpowiemy. Nie chodzi oczywiście o uczenie się odpowiedzi na pamięć, recytowanie ich wyglądałoby nienaturalnie. Warto jednak oswoić się z pytaniami, aby nas one nie zaskoczyły.

Kalinowski@chuck.com.pl

zobacz tu http://passittotheleft.org http://ogwnetrza.pl