O czym warto pamiętać, zakładając firmę cateringową?

Choć gotowanie jest obecnie modne, a programy i blogi kulinarne sięgają szczytów popularności, to jednak wiele osób nie przepada za spędzaniem czasu w kuchni albo po prostu nie ma na to zbyt wiele czasu. Dlatego założenie firmy cateringowej jest wciąż świetnym sposobem na biznes, dzięki któremu pasjonaci kulinariów mogą połączyć przyjemne z pożytecznym. Zanim jednak zabierzemy się za siekanie pietruszki i panierowanie kotletów, czeka nas jeszcze kilka kroków, których nie sposób pominąć.

Niezbędne formalności

Wypełnianie wniosków, kompletowanie dokumentów i wizyty w urzędach to droga, przez którą musi przebrnąć każdy przedsiębiorca. Przede wszystkim trzeba zarejestrować działalność w CEIDG – odpowiedni wniosek możemy złożyć osobiście w Urzędzie Miasta lub przesłać przez internet. Podczas rejestracji zostanie nam nadany m.in. NIP i REGON. Kolejne instytucje, które musimy odwiedzić (wirtualnie lub stacjonarnie) to Urząd Skarbowy (rejestracja płatnika VAT) oraz ZUS. Konieczne jest również zezwolenie z Sanepidu – aby je otrzymać, trzeba spełnić szereg wymagań określonych w ustawie z 25.08.2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Jako że same przepisy mogą być różnorodnie interpretowane, najlepiej zasięgnąć również porady w lokalnej stacji Sanepidu. Jeżeli w ramach cateringu planujemy również organizację większych imprez z alkoholem (np. wesela czy bankiety), należy również złożyć podanie o zezwolenie na sprzedaż alkoholu, przyznawane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta.

Wyróżnij się

Układając biznesplan, warto dokładnie prześledzić działania konkurencji i zastanowić się, czym nasza firma będzie się wyróżniać spośród innych. Może to być specjalizacja, np. kuchnia wegańska lub dietetyczna, catering w stylu meksykańskim, włoskim lub francuskim. W menu powinny znaleźć się potrawy z nutą oryginalności i autorskie dania, które zaciekawią potencjalnych klientów. Już na początku trzeba także sprecyzować, do kogo kierujemy ofertę cateringową: do osób prywatnych, które chcą po prostu zjeść domowy obiad lub zamówić dania na rodzinną uroczystość, a może do dużych firm i korporacji lub szkół i przedszkoli. Aby zabłysnąć na tle konkurencji, oprócz atrakcyjnego menu potrzebujemy jeszcze dobrej reklamy i niebanalnej identyfikacji wizualnej, która będzie spójna z ofertą firmy, zatem nie zapomnijmy o dokładnym opisaniu strategii marketingowej w biznesplanie.

Świeżość i wysoka jakość

Sukces najlepiej budować na jakości. A cateringu jakość oznacza przede wszystkim świeżość produktów i umiejętność tworzenia z nich smakowitych kompozycji. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest zaopatrywanie się u lokalnych producentów żywności – przynajmniej w część produktów, dostępnych na rodzimym rynku. W przypadku żywności sprowadzanej z zagranicy również warto zwracać uwagę na jej pochodzenie i wysoką jakość. Organizując imprezy z alkoholem, również należy zadbać o współpracę ze sprawdzonymi, rzetelnymi dostawcami – do najbardziej renomowanych hurtowni należy m.in. http://krakow.alkohole.eurocash.pl/. Umiejętne połączenie dań i trunków sprawi, że nasza oferta cateringowa będzie stanowić spójną kompozycję, a zadowoleni klienci będą powracać z kolejnymi zamówieniami.

Kalinowski@chuck.com.pl

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.