Młody zielony jęczmień – suplementacja

Młody zielony jęczmień zyskał w ostatnich latach ogromną popularność, głównie wśród osób dbających o zdrowie i gwiazd sportu. Wszystko za sprawą unikalnego zestawienia najbardziej wartościowych substancji odżywczych potrzebnych naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania.

 

Czym jest młody zielony jęczmień?

Zielony jęczmień to nic innego jak pędy jęczmienia zwyczajnego. Proszek powstaje metodą liofilizacji, czyli poprzez wysuszenie w niskiej temperaturze. Jest to najbardziej popularna forma młodego zielonego jęczmienia; oczywiście na rynku dostępne są także tabletki zawierające preparat. Proszek posiada intensywnie zielony kolor za sprawą obecności chlorofilu. Jego stosowanie sięga czasów starożytności, ponoć gladiatorzy przed każdą walką zażywali wyżej wymieniony specyfik.

 

Młody zielony jęczmień i jego właściwości prozdrowotne

Proszek lub tabletki poleca się osobom zabieganym, prowadzącym nie najlepszą dietę, stosującym różnego rodzaju używki. Młody zielony jęczmień pomaga uzupełnić braki w organizmie, dbając równocześnie o zachowanie równowagi kwasowej w organizmie. Zapobiega zaparciom, problemom ze snem czy wystąpieniu chronicznego zmęczenia.

Działa również detoksykacyjnie, poprzez eliminację szkodliwych metali ciężkich, które tak łatwo gromadzą się w naszym organizmie. Zawarte w młodym jęczmieniu przeciwutleniacze zwalczają wolne rodniki, wspierają metabolizm, stabilizują ciśnienie krwi oraz obniżają poziom złego cholesterolu.

Wykazano również pozytywny wpływ regularnej suplementacji preparatu na odporność, poprzez szybką walkę z infekcjami i przeziębieniami oraz sprawne gojenie się ran.
Kolejnym ważnym aspektem (zwłaszcza wśród kobiet) jest wspieranie procesu odchudzania. Młody zielony jęczmień posiada bowiem dużą zawartość błonnika pokarmowego, co pomaga zrzucić kilogramy, ale przede wszystkim wspomaga pracę jelit i reguluje poziom cukru we krwi.

Dostarcza również sporą dawkę selenu, który wpływa pozytywnie na kondycję skóry. W obecnych czasach to niezwykle ważne, gdyż wciąż jesteśmy narażeni na działanie promieni słonecznych, smog i zanieczyszczenia oraz mróz.

 

Proszek czy tabletki?

Bez względu na to, jaką formę suplementacji wybierzemy młody zielony jęczmień spełni swoją rolę w 100%. Sproszkowany spożywa się w formie napoju lub jako dodatek do różnych dań (np. do owocowych koktajli) i jest również dużo tańszą opcją niż tabletki. Na jego sporządzenie trzeba mieć jednak czas i pomysł, gdyż sam proszek rozpuszczony w wodzie tworzy napój o gorzkim i trawiastym smaku. Tabletki zawierające młody zielony jęczmień to wygodniejsza forma. Przy wyborze należy przede wszystkim pamiętać o regularnym dawkowaniu.

Kalinowski@chuck.com.pl

No Comments

Leave A Comment