Mała firma i tradycyjna reklama

O tym, że trzeba się reklamować, nie trzeba przekonywać nikogo, kto poważnie myśli o rozwoju własnej firmy. Reklama jednak kosztuje, a małe firmy nie dysponują odpowiednimi zasobami, do dużej promocji, nawet na własnym terenie. Dlatego powinny wybierać formy reklamowe, które są najbardziej efektywne w danej lokalizacji.

Reklama w internecie to taka forma, której nie wolno pomijać, ponieważ dzisiaj wszyscy tam szukają informacji o produktach i usługach. Możliwości są ogromne, ale najważniejsza jest własna strona internetowa. Prezentujemy na niej naszą ofertę, dane kontaktowe, informacje o firmie, umożliwiamy kontakt, a nawet sprzedaż produktów i usług. Pozostałe działania w sieci koncentrują się na skierowaniu użytkownika do naszej strony (lub sklepu) i zachęty do skorzystania z oferty. Reklama w mediach (radio, telewizja, gazety) również powinna kierować do strony internetowej, bo przekaz medialny jest krótki (wysoka cena za emisję)

Tradycyjna reklama wizualna nadal jest popularna wśród małych firm działających na ograniczonym obszarze. Dzisiaj jest to druk wielkoformatowy, który może przybierać różna postać, w zależności od potrzeb. Najprostsze i największe wydruki to banery reklamowe, które mogą przybierać spektakularne rozmiary. Dużych banerów nikt nie przeoczy, więc są skuteczne, ale na małej przestrzeni doskonale sprawdzą się banery o wymiarach kilku metrów kwadratowych. Takie banery drukowane są na powlekanym płótnie z tworzywa sztucznego i zawieszane na ścianie lub na ogrodzeniu. Jeśli mamy miejsce na specjalną konstrukcję to możemy zdecydować się na banery reklamowe dwustronne, co daje jeszcze większą oglądalność. Jeśli banery wydrukujemy na siatce mesh, to możemy je stosować na ścianach z oknami, ponieważ banery reklamowe tego typu przepuszczają powietrze i światło. Drukarnie wielkoformatowe oferują znacznie więcej produktów dla reklamy małego biznesu, warto je poznać i stosować.

Tags

Kalinowski@chuck.com.pl