Jak wykorzystać działkę komercyjną w mieście?

Kupno działki komercyjnej ulokowanej w mieście, na przykład na osiedlu mieszkalnym, to nie lada okazja. Podaż takich gruntów inwestycyjnych jest bowiem coraz mniejsza. Niestety ziemi nie przybywa, zaś inwestorów chętnych na jej zakup jest wielu. Cały czas bowiem inwestowanie w ziemię, szczególnie taką pod biznes, jest wysoko opłacalne. Jak zatem ją wykorzystać, jeżeli ma się taką działkę?

Sprzedaż z zyskiem

Działki komercyjne można przede wszystkim kupować, a po kilku latach sprzedawać. Ich wartość rośnie w ciągu roku o około 2%, więc na kosztownym gruncie można zyskać niemało. Dzięki temu nie potrzeba dodatkowych pieniędzy na budowę jakiegoś obiektu czy organizację innego biznesu, jaki miałby być prowadzony na danym gruncie. Cały pomysł na biznes polega na obracaniu gruntami. Ich cena w dobrej lokalizacji będzie rosnąć.

Jedną większą działkę można także podzielić na kilka i sprzedać kilkorgu inwestorom. W ten sposób wartość działki rośnie, ponieważ na sprzedaży jej fragmentów można zarobić więcej. Tutaj jednak trzeba zainwestować w profesjonalistę, żeby rozsądnie podzielić grunt w taki sposób, by jego zakup dla potencjalnego klienta okazał się korzystny, a sprzedaż dla właściciela opłacalna.

Budowa obiektu pod wynajem

Na zakupiony gruntach, takich jak działki komercyjne położone w mieście, można też wybudować obiekt, który będzie wynajmowany osobom, które chcą prowadzić firmę lecz nie mają odpowiedniego lokalu. Przed budową należy się jednak zastanowić, komu chcemy taki lokal wynajmować, ponieważ od tego będzie zależał typ zabudowy.

Trzeba pamiętać, że najemca nie wykonuje w obiekcie żadnych większych przebudów, ponieważ mu się to najzwyczajniej nie opłaca. Dlatego też, jeżeli obiekt ma być przeznaczony na przykład pod wynajem osobom prowadzącym sklep czy aptekę, musi być już dopasowany do tego typu biznesu.

Prowadzenie firmy na zakupionym gruncie

Działki komercyjne najczęściej kupuje się jednak z myślą o konkurentem biznesie. W mieście istnieje naprawdę wiele alternatyw. Trzeba się zastanowić, jakich usług brakuje w okolicy i sporządzić porządny biznesplan.

Przykładami biznesu, który można otworzyć w mieście są sklepy sklep spożywcze, drogerie, apteki, salony kosmetyczne czy inne punkty handlowe i usługowe. Należy jednak wziąć pod uwagę konkurencję i zapotrzebowanie wśród okolicznej ludności.

Artykuł powstał we współpracy z GTB Invest – grunty inwestycyjne

Kalinowski@chuck.com.pl

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.