Co to jest co-packing?

Co-packing to coraz częściej pojawiający się termin w bardzo różnych branżach. Oferty firm zajmujących się co-packingiem, to nie tylko – jak by się niektórym mogło wydawać – przepakowywanie towarów, ale również wiele innych, czasami dość skomplikowanych i potencjalnie wpływających na wyniki sprzedażowe usług. Czym właściwie jest co-packing? Jaki ma wpływa na wyniki osiągane przez firmę? Kiedy warto się tym zaineresować?

Co to jest co-packing?

Co-packing to nazwa działalności usługowej, która polega na końcowym przygotowaniu produktu o sprzedaży. W najprostszym ujęciu jest to przepakowanie towaru z opakowań zbiorczych, z jakich wychodzi on z linii produkcyjnej i umieszczenie go w opakowaniach finalnych, w jakich znajdzie się na sklepowej półce. Korzystanie z usług jaką jest przepakowywanie towarów poza zakładem, w którym są one produkowane pozwala na ograniczenie i uproszczenie linii produkcyjnej, co w konsekwencji może prowadzić do znacznego zminimalizowanie kosztów produkcji.

Jednak co-packing to nie tylko proste przepakowanie towaru do ostatecznych opakowań. Składa się na niego również wiele innych usług. Co-packing to również sortowanie produktów, projektowanie opakowań, przygotowywanie zestawów produktów i okazjonalnych zestawów produktów. Dzięki działaniom firm zajmującym się co-packingiem można na przykład otrzymać świąteczne zestawy produktów, specjalnie wyselekcjonowane i zebrane, a także ometkowane jako osobne produkty.

Do kogo jest skierowany co packing?

Co packing skierowany jest do wszystkich producentów, jednak najczęściej z jego usług korzystają producenci różnego rodzaju dóbr konsumpcyjnych. Korzystanie z tego rodzaju usług opłaca się przede wszystkim producentom, którzy nie chcą z jakiegoś powodu – na przykład niskiej opłacalności – rozbudowywać linii produkcyjnych o etapy, na których następuje pakowanie, za każdym razem, gdy potrzebna jest jakiegoś rodzaju zmiana.

Jakie mogą być potencjalne korzyści?

Firmy zajmujące się co-packingiem oferują najczęściej zarówno pakowanie ręczne, jak i maszynowe. Dzięki temu możliwe jest dopasowanie rodzaju opakowań, czy rodzaju oznaczeń do potrzeb indywidualnych klientów. Korzyściami jakie płyną z tego rodzaju usług, jest możliwość ograniczenia środków przeznaczanych na produkcję, przy jednoczesnym zachowaniu różnorodności form opakowań.

Kalinowski@chuck.com.pl

No Comments

Leave A Comment