CHOROBY CYWILIZACYJNE

Czy kwasy omega – 3 zmniejszają ryzyko chorób cywilizacyjnych?

Każdego dnia na całym świecie diagnozuje się kolejne przypadki ciężkich niewydolności organizmu. Choroby cywilizacyjne określane są mianem chorób XXI wieku i występują globalnie – chorują na nie całe populacje. Czy cena postępu cywilizacyjnego jest aż tak wysoka?

Liczne badania naukowe i obserwacja wielu specjalistów dowodzą, że to nieprawidłowa dieta jest najczęstszą przyczyną problemów ze zdrowiem.

Czy kwasy omega 3 chronią przed chorobami cywilizacyjnymi?

Wczytaj się w szczegóły!

  • Jakie są najczęstsze choroby cywilizacyjne?
  • Czy kwasy omega – 3 chronią przed chorobami cywilizacyjnymi?
  • Jakie są najlepsze źródła kwasów omega-3?

 

3 WAŻNE PYTANIA ZMIENIAMY W KONKRETNE ODPOWIEDZI

NEWSY Z KWASÓW WZIĘTE

Włącz ZDROWĄ ciekawość

  1. Czy wiesz, że…
  • 43% zgonów wśród mężczyzn jest spowodowane chorobami układu krążenia?

 

Podczas gdy w Europie Zachodniej odsetek ten jest aż 10 krotnie niższy.

  1. Czy wiesz, że…
  • Na cukrzycę typu II w Polsce choruje około 2 milionów ludzi?

Odpowiednie spożycie kwasów omega -3, właściwa dieta oraz dawka ruchu znacząco zmniejszają ilość zachorowań.

 

  1. Czy wiesz, że…
  • Około 14 milionów Polaków cierpi na różnego rodzaju alergie?

9 milionów osób uskarża się na katar alergiczny, a 5,5 miliona – na objawy astmy.

 

chorby_cyw2

Najczęstsze choroby cywilizacyjne

Powszechnie znane i globalnie szerzące się choroby, określane są przez specjalistów chorobami cywilizacyjnymi. Coraz wyższy stopień uprzemysłowienia kolejnych regionów, ubożenie gleb, spadek wartości odżywczej pokarmów oraz liczne zanieczyszczenia nie są obojętne dla ludzkiego organizmu.

Do najpoważniejszych chorób cywilizacyjnych należą:

  • cukrzyca;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • choroby układu krążenia (miażdżyca, zawał serca, choroba wieńcowa);
  • otyłość;
  • alergie (w tym astma oskrzelowa);

Kwasy omega – 3, a choroby cywilizacyjne

Głównym sprawcą coraz liczniej występujących chorób cywilizacyjnych są nasycone kwasy tłuszczowe, które są obecne przede wszystkim w przetworzonej żywności, tłustym mięsie, śmietanie, serach oraz lodach.

Po drugiej stronie zdrowotnego bieguna znajdują się wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega -3. To właśnie w nich upatruje się szansę za zmniejszenie ilości zachorowań na najważniejsze choroby cywilizacyjne.

Badania naukowe potwierdzają, że spożycie kwasów omega -3 na poziomie do 500 mg dziennie ma pozytywny wpływ na:

  • zmniejszenie lepkości płytek krwi, przez co zmniejsza się ryzyko zawałów oraz udarów mózgu;
  • obniżenie poziomu cholesterolu we krwi co zapobiega miażdżycy;
  • wstrzymanie rozwoju guzów, namnażania się tkanek nowotworowych oraz ich rozprzestrzenianie – zwłaszcza w przypadku raka prostaty, piersi i jelita grubego;
  • poziom uwrażliwienia receptorów wystawionych na działanie rożnych alergenów, a przez to mniejsze ryzyko alergii;
  • wahania poziomu cukru we krwi oraz uwrażliwienie tkanek na działanie insuliny co zmniejsza ryzyko cukrzycy;
  • łagodzenie uczucia łaknienia, co ma bezpośredni wpływ na otyłość.

Źródła kwasów omega – 3

Ludzki organizm nie syntetyzuje wiązań nienasyconych tłuszczów, dlatego tak ważne jest ich dostarczanie wraz z pożywieniem.

Sprawdź, w których produktach znajduje się najwięcej kwasów omega – 3:

  • tłuste ryby morskie – łosoś atlantycki, dorsz, śledź, sardynki;
  • tłuszcze roślinne – oliwa z oliwek, olej rzepakowy z uszlachetnionych odmian, awokado, migdały, orzechy, olej lniany, olej z orzechów laskowych i makadamia;
  • owoce morza – muszle, kraby, ostrygi, krewetki;
  • algi;

W przypadku niewielkiego spożycia tych produktów, dla zachowania zdrowia, konieczna jest odpowiednia suplementacja.

Kalinowski@chuck.com.pl

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.